Je budování zpětných odkazů i přes tvrdý přístup Googlu stále na pořadu dne? Více v následujícím článku.
Obavy z budování zpětných odkazů, abyste nenaštvali Google, v roce 2013 výrazně narostly. A to především kvůli posledním aktualizacím algoritmu Penguin. Ten se zasloužil o tvrdý postup proti webům, jež získávají nepřirozeným způsobem zpětné odkazy. Ve výsledku tak váš web může skončit až s penalizací, a tedy vyřazením z výsledků vyhledávání.
Kvůli tvrdému postupu Googlu se objevil názor, že bychom se měli budování zpětných odkazů zcela vzdát.
To by ale byla chyba! Zpětné odkazy jsou stále nejdůležitějším faktorem (na obrázku graf SEO faktorů podle MOZ), který rozhoduje o pozici webu na stránce s výsledky vyhledávání. Ostatně to potvrdil i šéf vyhledávání Googlu Matt Cutts v jednom z rozhovorů.
Odkazy jsou totiž stále jediným způsobem, jak určit autoritu webu, byť budoucnost leží v označeném autorství obsahu, v propojení se sociálními sítěmi a v různých způsobech dalšího označování obsahu.
Původní algoritmus „1 odkaz = 1 hlas“ vzal za své v květnu 2012, kdy byl uveden algoritmus Knowledge Graph, česky Diagram znalostí. Ten doplňuje výsledky vyhledávání o sémantické informace poskytující konkrétní odpovědi. Tyto informace Google sbírá z různých zdrojů – především internetových encyklopedií a autoritativních webů.
Stále více se tak bude před textem odkazu prosazovat kontext, který Google najde na stránce se zpětným odkazem. Konec je taktikám tvorby zpětných odkazů se stále stejným nebo podobným klíčovým slovem. Více bude nyní záležet, zda text kolem odkazu odpovídá tematicky informacím na cílové stránce odkazu.
Relevance však není hrozbou, ale novou příležitostí pro budování zpětných odkazů.
Znát rozdíl mezi přirozeným a nepřirozeným budováním zpětných odkazů bude v roce 2014 důležitější než kdy dříve. Na zpětné odkazy budované v rámci tzv. link schemes, neboli odkazových systémů, tvrdě a nekompromisně dohlíží algoritmus Panda.
Jakmile Google odhalí, že k budování zpětných odkazů používáte některé z následujících taktik, bude zle:
Samozřejmě platí: kde není žalobce, není ani soudce. Chcete ale i tak riskovat, že Google jednou nakoupené články či odkazy odhalí a vy přijdete na buben?
Takže co zbývá?
Nebudujte zpětné odkazy, budujte partnerství a vztahy s weby ve vašem nebo příbuzných oborech.
TIP: Chcete se naučit budovat zpětné odkazy? Přijďte na kurz SEO pro majitele webů a e-shopů, nebo zkuste online kurz SEO akademie.
Přijměte fakt, že už neexistují žádné zkratky k cíli. Přední pozice ve vyhledávání si dnes již „nekoupíte“.
Budování zpětných odkazů se stalo těžkou a na čas náročnou činností. V roce 2014 proto věnujte peníze a čas na aktivity, jimiž budete zpětné odkazy budovat správně. Jedině tak se vyhnete budoucím penalizacím, které negativně ovlivní váš byznys.
Poznámka: Článek je volným překladem článku Link Building the Right Way in 2014.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 2
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Proc tu neni RSS?