Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

O kolik peněz přijdete na webu bez obchodní strategie?

16. 3. 2013 | Tvorba webu

Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Přečtěte si, o kolik peněz z webu přijdete, když nenaplánujete obchodní strategii.

Rozdíl mezi klasickým a obchodně úspěšným webem tkví v tom, že první ze zmíněných řeší jen technickou podstatu věci – grafický návrh a nakódování webu a občas i nasazení redakčního systému. Co řeší obchodní web navíc, jsem popsal v článku Co se skrývá za tvorbou webu? Jen v krátkosti – strategie obchodně úspěšného webu počítá s profesionálním naplánováním cílů webu. Tomu se pak přizpůsobí především obsah webu, následně funkce webu a nakonec design webu.

Strategie plánování úspěšného webu

Účelem tohoto článku ale je podívat se na finanční rozdíly. Mrkněte tedy na následující případovou studii

Případová studie

Josef Novák je živnostník a prodává službu s cenou 1 000 Kč. Každý měsíc získá z webu nové klienty (a tedy zakázky), a navíc 25 % z těchto nových klientů se stane klienty stálými (=kupují každý měsíc). Pro jednodušení jsem konverzi nového na stálého zákazníka ponechal stejnou u obou verzí webu. Řekněme, že pan Novák dělá svou práci kvalitně a především to přesvědčí nové klienty, aby se stali stálými.

První rok

Klasický web Úspěšný web
Příklad ceny 10 000 Kč 20 000 Kč
Cíl není získávat zákazníky
Cena zakázky 1 000 Kč 1 000 Kč
Noví klienti/měsíc 1 4
Noví klienti/rok 12 48
Stálí klienti po roce 4 11
Celkem zakázek 31 114
Celkem tržby z webu 31 000 Kč 114 000 Kč
Návratnost investice 21 000 Kč 94 000 Kč
Rozdíl -73 000 Kč +73 000 Kč

Výsledek: Kdyby se Josef Novák rozhodl pro klasický web, tak by sice na začátku ušetřil 10 000 Kč, ale již po prvním roce by jej toto špatné rozhodnutí stálo 73 000 Kč.

Množství zakázek získaných z webu po měsících

Druhý rok

Celkem zakázek 82 258
Celkem tržby z webu 82 000 Kč 258 000 Kč
Rozdíl -176 000 Kč +176 000 Kč

Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější. S každým dalším rokem bude rozdíl vyšší.

Závěrem

Správná obchodní strategie a plánování webu může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v podnikání.

Web se může stát vaším nejlepším obchodníkem. Kvalitní obsah, který lidem poradí, buduje důvěru. Využít přitom můžete chytré nástroje, které zautomatizují celý proces prodeje – od prvního kontaktu, přes zaslání důležitých informací až po konečný prodej nebo získání nového klienta. O to se postará strategie inteligentního e-mail marketingu. Vy necháte web dělat jeho obchodní práci a sami se postaráte pouze o konečnou realizaci.

Samozřejmě je třeba se při tvorbě webu obrátit na odborníky, kteří umí vytvářet obchodně úspěšné weby.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop