Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Přečtěte si, o kolik peněz z webu přijdete, když nenaplánujete obchodní strategii.
Rozdíl mezi klasickým a obchodně úspěšným webem tkví v tom, že první ze zmíněných řeší jen technickou podstatu věci – grafický návrh a nakódování webu a občas i nasazení redakčního systému. Co řeší obchodní web navíc, jsem popsal v článku Co se skrývá za tvorbou webu? Jen v krátkosti – strategie obchodně úspěšného webu počítá s profesionálním naplánováním cílů webu. Tomu se pak přizpůsobí především obsah webu, následně funkce webu a nakonec design webu.
Účelem tohoto článku ale je podívat se na finanční rozdíly. Mrkněte tedy na následující případovou studii
Josef Novák je živnostník a prodává službu s cenou 1 000 Kč. Každý měsíc získá z webu nové klienty (a tedy zakázky), a navíc 25 % z těchto nových klientů se stane klienty stálými (=kupují každý měsíc). Pro jednodušení jsem konverzi nového na stálého zákazníka ponechal stejnou u obou verzí webu. Řekněme, že pan Novák dělá svou práci kvalitně a především to přesvědčí nové klienty, aby se stali stálými.
Klasický web | Úspěšný web | |
---|---|---|
Příklad ceny | 10 000 Kč | 20 000 Kč |
Cíl | není | získávat zákazníky |
Cena zakázky | 1 000 Kč | 1 000 Kč |
Noví klienti/měsíc | 1 | 4 |
Noví klienti/rok | 12 | 48 |
Stálí klienti po roce | 4 | 11 |
Celkem zakázek | 31 | 114 |
Celkem tržby z webu | 31 000 Kč | 114 000 Kč |
Návratnost investice | 21 000 Kč | 94 000 Kč |
Rozdíl | -73 000 Kč | +73 000 Kč |
Výsledek: Kdyby se Josef Novák rozhodl pro klasický web, tak by sice na začátku ušetřil 10 000 Kč, ale již po prvním roce by jej toto špatné rozhodnutí stálo 73 000 Kč.
Celkem zakázek | 82 | 258 |
---|---|---|
Celkem tržby z webu | 82 000 Kč | 258 000 Kč |
Rozdíl | -176 000 Kč | +176 000 Kč |
Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější. S každým dalším rokem bude rozdíl vyšší.
Správná obchodní strategie a plánování webu může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v podnikání.
Web se může stát vaším nejlepším obchodníkem. Kvalitní obsah, který lidem poradí, buduje důvěru. Využít přitom můžete chytré nástroje, které zautomatizují celý proces prodeje – od prvního kontaktu, přes zaslání důležitých informací až po konečný prodej nebo získání nového klienta. O to se postará strategie inteligentního e-mail marketingu. Vy necháte web dělat jeho obchodní práci a sami se postaráte pouze o konečnou realizaci.
Samozřejmě je třeba se při tvorbě webu obrátit na odborníky, kteří umí vytvářet obchodně úspěšné weby.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář