Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Google vs. Seznam: Jaký je podíl vyhledávačů v roce 2020

21. 1. 2021 | SEO, Google Analytics

Google vs. Seznam

Vyhledávače Google a Seznam bojovali o přízeň uživatelů i v roce 2020. Jak si oba vyhledávače v této bitvě stojí? Podívejte se na podíl na trhu za rok 2020 a jeho celkový vývoj od roku 2005.

Vyhledávače v České republice

Seznam patří mezi nejstarší světové vyhledávače. Světlo světa spatřil již v roce 1996, o 2 roky dříve než Google. Zároveň se může pyšnit tím, že patří mezi 4 opravdové konkurenty Googlu. Ano, jen ve 4 zemích světa má Google významného národního konkurenta.

Mimo českého Seznamu má svůj vyhledávač USA (Bing) – který ale bez větších úspěchů působí celosvětově, Rusko (Yandex) a Čína (Baidu). Žádný jiný národní vyhledávač už Googlu významněji nekonkuruje.

Podívejte se, jak vypadaly historické verze Seznamu a Googlu:

Jak se podíl vyhledávačů vyvíjel v čase

Starší údaje o podílu vyhledávačů pocházejí odtud:

A jak jsem přišel k datům za rok 2020?

Analyzoval jsem návštěvnost mých webů a webů klientů MD webdesign. Využil jsem statistiku počtu návštěv v Google Analytics z období 1.1.2020 až 31.12.2020, a to celkem na 74 webech. Podíly na jednotlivých webech jsem pak zprůměroval.

Jak zjistit podíl vyhledávačů v Google Analytics

Postupujte takto:

  1. Google Analytics vyberte v levém sloupci přehled Akvizice › Veškerá návštěvnost › Kanály.
  2. Ve sloupci Kanály klikněte na Organic Search (přirozené vyhledávání).
  3. Nad tabulkou najdete řádek Primární dimenze. Klikněte zde na Zdroj.
  4. Nad tabulkou vpravo klikněte na druhou ikonu zleva s názvem Procenta.

A jak vypadá statistika v grafu?

Podívejte se na vývoj podílu vyhledávačů Google a Seznam od roku 2005 do roku 2020.

Seznam každým rokem ztrácí. Před dvěma lety jsem situaci komentoval tak, že se tempo propadu zpomaluje. Situace okolo pandemie ale Seznamu zjevně nenahrává a odliv uživatelů je už značný. 

Zajímavosti

Nejvyšší a nejmenší podíly na návštěvnosti u jednotlivých webů byly následující:

Google:

Seznam:

Závěrem

Seznam dnes již Googlu nedýchá na záda, ale hledí na něj se značným a stále se zvětšujícím odstupem. Přesto má ještě svou věrnou základnu uživatelů, takže zde s námi jistě dalších pár let bude. 

Na celkové situaci se v roce 2020 pravděpodobně podepsala i pandemie koronaviru a lockdowny. Uvidíme, jaké procento bude Seznam mít zase za 2 roky.

A jaký podíl vyhledávačů máte na svém webu vy? Podělte se v komentářích.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop