Vyhledávače Google a Seznam bojovali o přízeň uživatelů i v roce 2020. Jak si oba vyhledávače v této bitvě stojí? Podívejte se na podíl na trhu za rok 2020 a jeho celkový vývoj od roku 2005.
Seznam patří mezi nejstarší světové vyhledávače. Světlo světa spatřil již v roce 1996, o 2 roky dříve než Google. Zároveň se může pyšnit tím, že patří mezi 4 opravdové konkurenty Googlu. Ano, jen ve 4 zemích světa má Google významného národního konkurenta.
Mimo českého Seznamu má svůj vyhledávač USA (Bing) – který ale bez větších úspěchů působí celosvětově, Rusko (Yandex) a Čína (Baidu). Žádný jiný národní vyhledávač už Googlu významněji nekonkuruje.
Podívejte se, jak vypadaly historické verze Seznamu a Googlu:
Starší údaje o podílu vyhledávačů pocházejí odtud:
Analyzoval jsem návštěvnost mých webů a webů klientů MD webdesign. Využil jsem statistiku počtu návštěv v Google Analytics z období 1.1.2020 až 31.12.2020, a to celkem na 74 webech. Podíly na jednotlivých webech jsem pak zprůměroval.
Jak zjistit podíl vyhledávačů v Google Analytics
Postupujte takto:
- V Google Analytics vyberte v levém sloupci přehled Akvizice › Veškerá návštěvnost › Kanály.
- Ve sloupci Kanály klikněte na Organic Search (přirozené vyhledávání).
- Nad tabulkou najdete řádek Primární dimenze. Klikněte zde na Zdroj.
- Nad tabulkou vpravo klikněte na druhou ikonu zleva s názvem Procenta.
Podívejte se na vývoj podílu vyhledávačů Google a Seznam od roku 2005 do roku 2020.
Seznam každým rokem ztrácí. Před dvěma lety jsem situaci komentoval tak, že se tempo propadu zpomaluje. Situace okolo pandemie ale Seznamu zjevně nenahrává a odliv uživatelů je už značný.
Nejvyšší a nejmenší podíly na návštěvnosti u jednotlivých webů byly následující:
Google:
Seznam:
Seznam dnes již Googlu nedýchá na záda, ale hledí na něj se značným a stále se zvětšujícím odstupem. Přesto má ještě svou věrnou základnu uživatelů, takže zde s námi jistě dalších pár let bude.
Na celkové situaci se v roce 2020 pravděpodobně podepsala i pandemie koronaviru a lockdowny. Uvidíme, jaké procento bude Seznam mít zase za 2 roky.
A jaký podíl vyhledávačů máte na svém webu vy? Podělte se v komentářích.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář