Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Co se skrývá za cenou webu?

5. 2. 2013 | Tvorba webu

Přemýšlíte nad tím, jaký je rozdíl mezi cenovými nabídkami na tvorbu téhož webu za 5.000 Kč, 15.000 Kč a 30.000 Kč? V tom případě čtěte dál.

Pokud jste se rozhodli, že potřebujete nový web, pak pravděpodobně nejdříve zapátráte po dodavatelích odpovídajícího řešení. Obvykle zadáte poptávku více společnostem nebo jednotlivcům, abyste si udělali představu o tom, kolik vás takový nový web bude stát. Ve chvíli, kdy vám dorazí nabídky, zjistíte, že se nabídnutá cena za totéž řešení může i násobně lišit. Jak je to možné? Pojďme společně tuto záhadu rozklíčovat.

Doporučuji vám cenovou nabídku pečlivě prozkoumat. Lišit se totiž může zcela markantně v mnoha ohledech. Zaměřte se především na to, co je v ceně projektu. Co by tedy tvorba webu měla obsahovat?

Průběh tvorby webu

Sečteno a podtrženo – levné nabídky na web obvykle neobsahují řadu věcí, jako jsou: návrh webu, jeho účelu a funkcí a jeho architektury, dále originální grafiku a následné kódování webu, a někdy i redakční systém. Levné nabídky ale především nepočítají s tím, že pro vás návrhář webu připraví také kvalitní obsah. Za co tedy v případě levných nabídek platíte? Vlastně za zkopírování hotové šablony webu, kterou lze na internetu kolikrát získat i zadarmo, na váš hosting. Chce se vám platit za něco takového? A myslíte si, že  bude takový web úspěšný?

Pojďme nyní rozpitvat některé důležité položky.

Návrh webu. Jde o oblast, kterou můžete svěřit jen profesionálnímu webdesignérovi, tedy člověkovi, který rozumí webům z ptačí perspektivy, který vidí do grafiky, do programování, do kódování, ale hlavně dokáže přemýšlet nad webem a jeho funkcemi z pozice vašeho návštěvníka, zákazníka či klienta. Dokáže navrhnout účel webu a podřídit tomu veškeré další činnosti. Pokud tuto část zcela vynecháte, nebo si najdete člověka (jen grafika, jen programátora), který se dokáže postarat pouze o tecnickou stránku věci, máte zaděláno na problém. Web nebude mít jasně stanovený cíl, účel, a logicky s největší pravděpodobností úspěšný nebude.

Grafika webu je důležitá část, ale nikoliv to hlavní. Lidé se totiž na web nebudou chodit dívat, ale hledat odpovědi na své dotazy a řešení svých problémů. Na prvním místě je tedy obsah webu a grafiku je tomu třeba podřídit tak, aby návštěvníka stránkami vedla odpovídající cestou k vytouženému cíly. Grafiku webu sice řeší profesionální grafik, ale opět na ni musí dohlížet webdesigner. O otázka pro vás? Opravdu chcete mít web vytvořený z grafické šablony, kterou využívají i ostatní weby? Pokud jsem uvedl, že obsah je to hlavní a tomu je třeba podřídit grafiku, pak platí, že web s kvalitním obsahem má vždy grafiku na míru. Tato investice se vám vždy vyplatí.

Obsah webu je onen pověstný král. Jemu by mělo být podřízeno vše ostatní. Kvalitní web je to jediné, co by vás mělo na začátku zajímat. Dobrý webdesigner se bude ptát po účelu webu, bude zjišťovat, kdo je vaše cílové publikum, jaké jsou vaše konkurenční výhody. To vše pak promítne do návrhu obsahu webu a jeho dalších funkcí. Pamatujte si, že bez kvalitního obsahu web nikdy neuspěje.

Cenu webu pak samozřejmě ovlivňují i náklady tvůrce webu:

Sledujte proto profesionální reference, ať už ve formě realizovaných zakázek, nebo ve formě publikační a jiné činnosti. A nakonec už samotná vizáž, obsah a funkčnost webu společnosti nebo jednotlivce, který vám má web tvořit, je dostatečnou vizitkou.

Při srovnávání cenových nabídek si tedy dejte dobrý pozor na to, co vlastně obsahují a od koho si službu chcete pořídit. I v případě tvorby webu platí známé přísloví:

„Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.“

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop