Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Analýza: Funguje bannerová reklama?

20. 9. 2013 | Tvorba webu, Online marketing

Použili jste někdy bannerovou reklamu k prodeji svých služeb nebo výrobků? Nebo to zvažujete? Funguje bannerová reklama a co od ní můžete očekávat? Více v následujícím analytickém článku s příkladem z praxe.

Před pár měsíci jsem měl schůzku s potenciálním klientem ohledně nového webu s e-shopem a na přetřes se dostal způsob, jakým na web dostat ty správné návštěvníky. Dotyčný se podělil o svou zkušenost s obchodním zástupcem, který mu prodal bannerovou pozici na Seznam.cz. Za bannerovou pozici zaplatil 40 000 Kč za týden a očekával, že zvedne nejenom návštěvnost, ale také prodeje.

A co se za ten týden stalo? Nic. Z banneru s možná milionovým zobrazením přišlo pár desítek návštěv bez objednávky.

Kde se stala chyba? Proč banner nefungoval? A jak lépe utratit 40 000 Kč za marketing?

První chybou bylo myslet si, že bannerovou reklamu lze použít k prodeji výrobků. Nelze. Proč? Stojí za tím pojem bannerová slepota. Tak jak často nevnímáme letáky ve schránkách, tak i na internetu jsme si vybudovali odolnost vůči prodejnímu nátlaku blikajících bannerů. Dnes existují efektivnější způsoby, jak se prosadit do mysli potenciálních zákazníků.

Přesto má banner v online marketingu své místo. Přesto že jej aktivně nevnímáme, vnímáme jej stále podprahově. Podobně jako billboardy. Bannery tedy slouží jako billboardy k tomu, aby nám připomenuli značku.Pokud ovšem velkou značku, kterou chcete připomínat, nemáte, pak pro vás banner nemá smysl. Bannerová reklama je navíc velmi nákladná a nelze u ní v podstatě měřit účinek, protože na bannery jako takové téměř nikdo nekliká. Takže jak chcete měřit jejich účinek na návštěvnost a prodeje?

Porovnejme nyní příklad s bannerem s jiným způsobem online marketingu. Například textovou PPC reklamou ve vyhledávačích, kde platíme za proklik a nikoliv za zobrazení. A kterou navíc lze svěřit do rukou odborníků. Řekněme, že e-shop má konverzní poměr ve výši 0,5 % a průměrná cena výrobku je 15 000 Kč – viz můj potenciální klient.

bannery-vs-ppc-reklama

Pokud by dotyčný zvolil jiný způsob marketingu, nemusel by své peníze vyhodit z okna. A nyní si představte, že by nejenom zvolil jiný způsob marketingu, ale také by byl schopen zvednout konverzní poměr svého webu třeba jen o 0,2 %. Jaký by byl výsledek?

Místo 20 prodaných výrobků by prodal o 8 výrobků více a tržby by stouply o dalších 120 000 Kč.

K tomu by mu stačil obchodně úspěšný web. Mrkněte se na více informací o obchodně úspěšném webu, co to vlastně znamená a co pro to musíte udělat.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 8

  1. Peter napsal:

    Článok je veľmi, ale skutočne veľmi nepresný. Súhlasím, že publikovať banner na Sezname je pre malý e-shop nezmysel – to áno. Ale bannerovú reklamu by som skutočne nezatracoval a povedať, že „Bannerová reklama je navíc velmi nákladná a nelze u ní v podstatě měřit účinek, protože na bannery jako takové téměř nikdo nekliká.“ je naprostý nezmysel.

    – bannerová reklama može byť nákladná, ale nemusí
    – možeme merať účinok akejkoľvek reklamy, pretože existuje Google Analytics
    – príklad z praxe: na webe o požičkách sme mali uverejnený banner a preklikovosť bola takmer 3%! Na bannery stále ľudia klikajú – iba treba vedieť ako na to

    Zobrať príklad s bannerom na Sezname a aplikovať to na používanie bannerov v marketingovej stratégií je ako na jednej kampani v Google AdWords povedať, či PPC reklama funguje alebo nie.

    • Martin Domes napsal:

      Zřejmě omylem jste ale článek sám zobecnil, i když jsem v něm bannerovou strategii nezobecňoval, ale naopak jsem uvedl jeden konkrétní příklad špatného použití banneru. Dotyčný použil banner jako prodejní kanál, což prostě ve většině příkladů nefunguje. Banner může mít pro dotyčného význam například při posilování povědomí o brandu. Ale tato strategie by pro tento konkrétní eshop byla hodně drahá a naprosto špatně měřitelná. Nikde neříkám, že v jiných situacích banner nemůžete využít. Pokud vám funguje, dobře pro vás. Ale podle mě pouze výjimka potvrzuje pravidlo 🙂

    • Irina napsal:

      Ja si ale myslim, ze prave o tom autoruv clanek je.
      Nepise o tom, ze banerova reklama je spatna, ale o tom, ze jeho zakaznik vlozil penize do nevhodneho nastroje. Kdyby ty stejne prostredky vlozil do PPC reklamy, byly by to efektivne vynalozene penize.
      Pro vetsi presvedcivost mozna jeste mohl spocitat konverzi na celou castku 44 tis. Kc za predpokladu, ze by je zakaznik vlozil do PPC reklamy.
      Ja osobne, byt jeho zakaznikem, bych takovy pristup uvitala.
      Beru to jako priklad pece o zakaznika a budovani vzajemne duvery.

  2. Počítal napsal:

    Skutečně zajímavé. Vážně nechápu to zelené číslo 750% v tabulce pod PPC. Autor zřejmě prodává myšlenky nebo on-line software. Pak by to číslo dávalo smysl. Jelikož však sám píše, že dotyčný chtěl reklamu použít na propagaci e-shopu s prodejem výrobků (ne zrovna levných), tak to číslo vůbec nedává smysl a každopádně mělo být červené.

    Má na dnešním konkurenčním trhu některý e-shop s takto drahým zbožím větší marži než 10%? Asi těžko. Spíš to bude 5% a méně. Ale i kdyby to bylo 10%, tak by při tržbách 300 000,–Kč vydělal pouhých 30 000,–Kč. Skvělý byznys, když ho reklama stála 40 000,–Kč…

    Autor při psaní asi zapomněl počítat.

    • Martin Domes napsal:

      Autor umí počítat 🙂 Článek popisuje náklady na reklamní kampaň, nikoliv ziskovost eshopu. Já myslím, že to je ale z článku zřejmé.

  3. Lloyd napsal:

    Nedalo mi sa k článku nevyjadriť, autor totiž veľmi laxne porovnáva hrušky a jablkami a na problém sa díva príliš povrchne. Prečo? Vysvetlím!

    Za prvé:
    Bannerová slepota je aktuálna rovnako, ako aj PPC slepota. PPC inzerát sa medzi ďalšími desiatkami stáva rovnako neatraktívny, ako aj banner samotný.

    Po druhé:
    Aj sebalepší produkt nepredá zle spracovaný banner. Vieme, ako kreatíva banneru vyzerala? Nie! Preto autorovo tvrdenie, že bannerová kampaň nespravila nič skutočne na vážnosti nepridáva.

    Po tretie:
    Hovorí autorovi niečo behaviorálne cielenie? Ak nie, tak dodám, že cielením bannerovej reklamy na správnu skupinu užívateľov vieme preklik na stránky klienta zvýšiť aj niekoľko násobne. V takomto prípade je bannerová reklama plne na mieste!

    Po štvrtá:
    Odkiaľ autor berie čísla konverzie za použitia PPC kampane? Sú skutočné? Ak nie, vycucal si ich z prsta?

    Suma sumárum, celý článok je pojatý príliš neprofesionálne a popravde, skúsený online marketér takýto paskvil nemôže myslieť vážne. Odporúčam autorovi ísť nabudúce viac do hĺbky a nezlievať dve rozdielne veci do jednej s tak laxným a neprofesionálnym prístupom bez reálnej ukážky z praxe.

    • Martin Domes napsal:

      Myslím, že jste článek pouze nepochopil. Nejde v něm o konkrétní čísla nebo o to, jak banner vypadal. Upozorňoval jsem na přístup k marketingu. Umístit nějaký banner (bez ohledu na co a jak vypadal a na koho se zaměřoval) na úvodní stránku Seznamu a očekávat prodeje svých výrobků, je nesmysl.

  4. „První chybou bylo myslet si, že bannerovou reklamu lze použít k prodeji výrobků. Nelze. Proč? Stojí za tím pojem bannerová slepota.“

    Naprostá hloupost… To, že to neumíte, neznamená, že to nejde. Tržby z bannerů jsou u našich klientů v řádech několika milionů měsíčně, a to při zachování velmi rozumného nákladu na konverzi. Z 90% se jedná o prodej zboží.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop