I když se obor SEO – optimalizace pro vyhledávače – v posledních letech výrazně změnil, jedna proměnná se nemění: důležitost zpětných odkazů. Čeho se ale dnes držet?
Zpětné odkazy z externích webů na náš web jsou stále nejsilnějším SEO faktorem, jenž skutečně rozhoduje o skutečné pozici vašeho webu ve vyhledávání. Pokud tedy nejste spokojeni s pozicemi ve vyhledávačích, je třeba začít s linkbuildingem (anglický název pro získávání zpětných odkazů).
Podívejte se na 5 zpráv, které jsou podle Jona Balla pro budoucnost tohoto oboru velmi důležité (a jak je publikoval ve svém článku The Future of Link Building: 5 Important Messages na serveru Search Engine Watch).
Že jsou odkazy pro Google stálé extrémně důležité potvrzují následující zdroje:
Stále více je však třeba dávat pozor, abyste neporušovali pravidla Googlu, která se k získávání zpětných odkazů vážou. (Podívejte se, jaké praktiky jsou zakázané.)
Řada lidí dnes obsahový marketing (content marketing) považuje za nový směr v budování zpětných odkazů. Ale obsahový marketing není o budování zpětných odkazů. Dokonce se nejedná ani o součást SEO, protože nikdo vám nezaručí, že vytvořený obsah bude dohledatelný ve vyhledávači. Navíc bez další práce zpětné odkazy na tento obsah nezískáte.
Obsahový marketing může výrazně zvýšit viditelnost ve vyhledávání a je o vytváření kvalitního a hodnotného obsahu, který stojí za to sdílet s ostatními.
Primární snahou vašeho obsahového marketingu by mělo být poskytování kvalitních informací, budování značky a důvěry u svého publika (potenciálních zákazníků).
Řada SEO odborníků nemá dostatečný talent na tvorbu kvalitního obsahu. Obsahový marketing totiž vyžaduje, abyste byli:
Obsahový marketing obvykle vyžaduje zapojení více odborníků, protože bez zajištění opravdové kvality vyhazujete peníze oknem.
SEO odborníci by se tak neměli stávat obsahovými marketéry.
Každá obsahově marketingová kampaně by měla přibrat do party také SEO. Vytvořit úžasný obsah totiž nestačí – stále jej musíte zpropagovat. Díky SEO můžete zvýšit povědomí o obsahu, zvláště pak v případě, kdy do boje povoláte linkbuilding.
SEO profíci umí:
Pokud chcete investovat do tvorby obsahu, měli byste investovat také do zajištění jeho viditelnosti.
TIP: Naučte se psát webové texty a tvořit webový obsah. Přijďte na kurz copywritingu.
Obsahový marketing s linkbuilding jsou kompatibilní disciplíny a měly by být obě součástí vašeho marketingového mixu. To ale neznamená, že se máte do obsahového marketingu pustit jen kvůli budování zpětných odkazů.
Pro řadu webů jednoduše tvorba obsahu nedává smysl – ať už kvůli velikosti webu, cílového publika či finančním zdrojům. Neexistuje jedno řešení, které by padlo všem.
Bez obsahového marketingu můžete budovat zpětné odkazy pomocí:
Zaměřte se na hodnotu pro člověka – budujte takové odkazy, které byste budovali i tehdy, kdyby Google neexistoval. Budujte takové zpětné odkazy, které budete rádi sdílet se svými kolegy a přáteli.
TIP: Chcete se naučit budovat zpětné odkazy? Přijďte na školení SEO pro majitele webů a e-shopů.
Poznámka: Tento příspěvek je volným překladem článku The Future of Link Building: 5 Important Messages, jenž byl publikován na serveru Search Engine Watch.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář