Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Začínáme s propagací nového webu

5. 3. 2013 | Tvorba webu, Online marketing

Máte nový web. Ale jak o něm dát světu vědět , aby na něj začali přicházet první návštěvníci? V tomto článku se podíváme právě na nastartování návštěvnosti nového webu.

Existuje řada metod, jak dát o svém webu vědět a řada z nich se vám možná bude zdát triviálních. A jiné zase jako poměrně náročné. Teprve propojením všech metod návštěvnost webu nastartujete.

Pamatujte si jediné: pokud budete mít šanci propagovat web zdarma, proč po ní neskočit a vyhnout se jí jen proto, že se vám zdá banální. Každý návštěvník webu se může stát vaším novým zákazníkem či klientem.

Vykřičtě tu novinu do světa

Možná se vám tato rada bude zdát triviální, ale řada  lidí na ni zapomíná. Aby se lidé  o webu dozvěděli, stačí o něm začít mluvit.

A kde? Kdekoli to bude možné. Na návštěvě u známých, na schůzce v kavárně, na svém profilu na Facebooku, nebo jiných sociálních sítích. Napadá vás ještě něco dalšího?

CTĚTE také článek 5 způsobů efektivní propagace webu.

Používáte e-mail?

Adresu webu si přidejte do podpisu svého e-mailu. Automatické podpisy umí jak weboví (Gmail, Seznam, Centrum …), tak desktopoví klienti (Windows Mail, Outlook, Thunderbird …).

A nakonec, proč nenapsat všem svým kontaktům v adresáři e-mail s informací o tom, že jste spustili nový web?

Podpis v e-mailu

Propagační materiály

A když už jste adresu svého nového webu umístili do podpisu e-mailu, nezapomeňte také na další propagační materiály jako jsou vizitky, hlavičkový papír, letáčky, plakáty, inzeráty, polepy aut a tak dále.

No a nakonec, pokud máte obchod, umístěte adresu webu také na ceduli nad vitrínou obchodu a na vstupní dveře.

Představivosti se meze nekladou. Jistě vás napadne další množství míst.

ČTĚTE také článek 3 kroky ke zvýšení návštěvnosti webu.

Obchodní partneři

Přesuňme se nyní do online světa. Jistě máte řadu dodavatelů, stálých odběratelů nebo prostě obchodních partnerů. Poproste je, aby vás zařadili do seznamu svých obchodních partnerů na webu. Zvlášť pokud jste regionálním zástupcem dodavatele nebo výrobce, dává to smysl jak v jeho případě, tak ve vašem, ale i vzhledem k zákazníkům.

Odkaz na webu obchodního partnera

Využijte stránky s referencemi obchodních partnerů. Napište pár pochvalných vět o partnerovi, které on umístí na stránku svých referencí, a získejte za to odkaz na svůj web.

Pozor ale na tzv. výměny odkazů v patičce, nebo na jiných místech webu. Pro vaše zákazníky přínosem nejsou a návštěvnost vám nepřivedou a vyhledávače (zvláště Google) je nemají rádi.

Zápis do katalogů

Pojďme dál. Využijte možnosti registrace svého webu, neboli vytvoření vizitku, v zajímavých katalozích firem. Zaměřte se ale na slovo „zajímavých“. Rozhodně nemá smysl utrácet peníze za registrace do stovek bezejmených katalogů firem, které stejně nikdo nenavštěvuje.

Z těch velkých má smysl rozhodně: Firmy.cz (patří k portálu Seznam), Najisto.cz (patří k portálu Centrum) a TopKontakt.cz (patří portálu iDnes.cz).

Ale nezapomeňte i na oborové a regionální katalogy. Zjistěte si ale vždy nejdříve, jakou mají návštěvnost. Dobrý portál vám rád návštěvnost otevřeně ukáže. Více je těch, kteří o ní pouze mluví, ale dokázat ji nemohou. Pokud se vám ale portál jeví seriózně a registrace je zdarma, proč ne.

ČTĚTE také článek Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.

Rázným krokem do vyhledávačů

Jakmile jste vyčerpali možnosti zdarma, je třeba si připravit peněženku. Ani v prostředí internetu nedostanete vše zadarmo.

kvalitním webem se špičkovým obsahem se dostanete za pár měsíců na odpovídající fráze na první stránku ve vyhledávačích. Minimálně do té doby je třeba o novém webu dát vědět pomocí placené inzerce ve výsledcích vyhledávání. Vlastně vypadá stejně jako přirozené výsledky vyhledávání, ale zkrátka a jednoduše: ta placená je oddělená stranou.

K prezentaci placených výsledků vyhledávíní ve vyhledávačích Google a Seznam slouží tzv. PPC systémy: Google Adwords a Seznam Sklik.

Vytvoříte reklamní kampaň, určíte, na která klíčová slova se inzeráty mají zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a zvolíte maximální cenu, kterou jste ochotni věnovat za proklik z inzerátu na váš web (ano, neplatí se za zobrazení jako u bannerů), denní rozpočet a za pár hodin jste online a první návštěvníci přicházejí.

Kampaň v Google Adwords

Ale je tu jedno ale: aby byla kampaň úspěšná, doporučuji ji svěřit odborníkům (využít můžete internetový marketing MD webdesign), nebo si alespoň přečtěte mé knihy Sklik jednoduše a Google Adwords jednoduše. Díky nim získáte základní přehled, jak postupovat, abyste pouze nevyhazovali peníze z okna.

ČTĚTE také seriál článků Jak neprodělat v PPC kampaních.

Radím, radíš, radíme

A aby to nebylo jen o investování peněžních prostředků, tak se ještě zmíním o skvělé možnosti propagace nejenom webu, ale také značky a vašeho jména jako takového. Ta vás bude pro změnu stát váš čas.

Najděte si diskuzní fórum komunity ve vašem oboru a začněte jim radit. Když poskytnete své rady zdarma, lidé vás budou mít rádi, získáte dobrou auru a navíc – do automatického podpisu v diskuzním fóru umístěte odkaz na svůj web.

Pokud budete radit dobře, lidé budou zvědaví a váš web navštíví. A kdo ví, možná tohle budou vaši budoucí zákazníci.

TIP: Nevíte si rady a propagací webu a jeho měřením?Přihlaste se na mé školení.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 1

  1. Filimoda napsal:

    Pěkný článek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop