Úspěšný web je mantra, kterou se zaříkává nejeden tvůrce webů. Ale co to znamená, že je web úspěšný? Jaké kroky k němu nutně vedou? A jak vypadá v reálných číslech?
Každý z nás může mít jinou představu, co to je úspěšný web. Znamená to tedy, že se někteří z nás mýlí? Vůbec ne. Jen máme každý jinou představu o tom, pro koho je web určen, co by měl plnit a jak by měl vypadat.
Přesto existuje několik obecných pravd…
Proč?
Proč?
Proč?
Právě v tomto bodě se bude většina webů lišit. Každý web má totiž jiné cíle. Ty záleží na vašich požadavcích a na povaze byznysu.
Jestliže váš tvůrce webů začíná grafickým návrhem domovské stránky webu, můžete si být jisti: Vaří z vody. Žádný úspěšný web totiž nezačíná grafickým návrhem.
Velmi stručně pro vás shrnuji postup profesionálního návrhu webu:
Takový návrh webu vám připraví pouze zkušený webdesignér, nikoliv grafik, kodér, nebo programátor. Ale pozor – i tito lidé jsou při práci na webu důležití.
TIP: Zjistěte více v popisu kroků profesionálního webdesignu na webu MD webdesign.
K čemu vám je stanovení cílů webu, pokud je neměříte? Dnes je to ale snadné – použijte volně dostupný analytický nástroj Google Analytics. Konkrétnímu postupu nastavení a měření cílů jsem se věnoval v jednom z dřívějších článků.
ČTĚTE také článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl I.).
Řada uživatelů Google Analytics se zhrozí z množství dat a čísel, která v tomto nástroji najdou. Zapomeňte na ně! Měřte a vyhodnocujte jen to, co potřebujete.
Jaké informace můžete získat, jak je využít a jak zjistit například efektivitu zdrojů návštěvnosti, nebo sezónních trendů jsem se věnoval v článku věnovanému vyhodnocování cílů v Google Analytics. Nebo se přihlaste na mé školení Google Analytics pro začátečníky.
ČTĚTE také článek Google Analytics: Měříme cíle webu (díl II.).
Říkáte si: to se snadněji řekne a hůř udělá? Stačí neudělat chybu při výběru tvůrce webu.
Níže přikládám ukázky z Google Analytics dvou klientů MD webdesign. Jde o měsíční provoz.
Web na obrázku vlevo využívá k prodeji řešení formou e-shopu. Návštěvnost i objednávky získává z přirozeného i placeného vyhledávání a e-mail marketingu. A samozřejmostí je kvalitní přímá návštěvnost díky budování lokální značky.
Web na obrázku vpravo využívá běžný poptávkový formulář. Návštěvnost a poptávky získává především z přirozeného a placeného vyhledávání. A i v tomto případě funguje také přímá návštěvnost díky kvalitně budované lokální značce.
TIP: Podívejte se na vztah zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů a počtu objednávek, tedy jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.
Základem pro úspěšný web je vaše vnímání webu jako investice do vašeho nejlepšího obchodníka, a nikoliv jako nutný výdaj. Proč?
TIP: Chcete se více dozvědět o práci webdesignéra, a o tom, co byste po něm měli chtít? Pak si přečtěte knížky Web ostrý jako břitva a Dobrý designer to všechno ví.
Aby mohl web plnit své cíle, je třeba na něj dostat ty správné návštěvníky. To znamená postarat se o správnou propagaci webu. Tipy najdete v článku 5 způsobů efektivní propagace webu.
Jaké jsou vaše zkušenosti s tvorbou webů? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.
3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář