Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak na online marketing s nízkým rozpočtem (1. díl)

10. 10. 2018 | Online marketing

[SERIÁL] I s malým rozpočtem lze v marketingu dosáhnout velkých věcí. Čtěte 1. díl seriálu, který vám představí nízkorozpočtový marketing 21. století.

Opravdu potřebuji online marketing?

Nechali jste si vytvořit nový web a čekáte, že začnou chodit poptávky či objednávky? Ale nic takového se neděje?

Aby váš web vydělával, potřebuje nejdříve získat návštěvníky. Ale ne jakékoli návštěvníky, ale ty správné návštěvníky = potenciální zákazníky.

V online marketingu se proto primárně zaměřujeme na vyžádanou reklamu. Jak to vypadá v praxi?

Reklamu zobrazíme například tehdy, když uživatel hledá něco z našeho oboru. Například inzerát na nákup vybavení koupelny zobrazíme, když uživatel vyhledávače hledá rekonstrukce koupelen.

Jenomže s novým, či redesignovaným webem máte ve vyhledávačích nevýhodu:

Můžete ale také chtít získat přímou návštěvnost. Jenomže i její získání vyžaduje provádění marketingu, a často toho nevyžádaného, a tudíž také dražšího a nejistějšího. Využít můžete například polepy s adresou webu na autě, billboard, reklamu v rádiu či televizi a další metody.

Ale můžete na to jít chytře a do arzenálu zařadit výkonnostní online marketing cílený na vaše potenciální zákazníky. Online marketing se dá navíc dělat i s velmi omezeným rozpočtem. A tudíž se vyplatí také pro:

Jak to vypadá, když rozjíždíte nový web, ukazuje následující obrázek (srovnává startovací 3měsíční období a stejné období po roce):

Jaký potřebuji rozpočet?

Předně si řekněme, že s tisícovkou měsíčně nezmůžete opravdu nic. Co mám tedy na mysli nízkým rozpočtem? V případě malých webů s návštěvností do cca 100 uživatelů denně považuji za nízký rozpočet částku od 5 do zhruba 15 000 Kč za měsíc.

Nicméně klientům vždy vysvětluji, že by tato částka neměla být stropem. Pokud online marketing funguje a je ziskový, není nutné jej rozpočtově omezovat. Ale do startu tato částka zcela určitě stačí.

Podívejte se na příklady některých VIP klientů MD webdesign, kterým se staráme o marketing:

Příklad 1

Příklad 2

Příklad 3

Jak spočítat ziskovost marketingu ještě než začnete

Spočítejte si sami, jaká investice do online marketingu se vám vyplatí:

  1. Zapište si, jaký zisk máte v průměru z jedné objednávky.
  2. Toto číslo podělte počtem poptávek, které vyřídíte, než získáte jednu objednávku = skutečně platícího zákazníka. Pokud prodáváte v e-shopu, pak se poptávka = objednávce.
  3. Výsledné číslo je vaše maximální investice do získání jedné poptávky.

V konkrétních číslech například:

Aby byl marketing v zisku, musí stát získání jedné poptávky z webu maximálně 2 500 Kč. Pak jste na nule.

Pokud ale chcete vydělávat, marketingové náklady na získání poptávky musejí být nižší než váš zisk z ní. Stanovte si proto, kolik jste ochotni ze svého zisku ukrojit pro marketing.

Například jste ochotni investovat maximálně 50 % ze svého zisku na marketing. V uvedeném příkladu to tedy znamená 1 250 Kč.

Pomocí Google Analytics pak snadno změříte výsledek. Dobrý online marketing je efektivní online marketing = přináší více, než stojí.

TIP: Netykáte si s Google Analytics? Přijďte na mé živé školení Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Nyní víte, jaké náklady na marketing potřebujete. Ale ještě je třeba zvolit vhodné metody a způsob marketingu. K tomu se dostaneme v dalším dílu. V něm vám představím konkrétní postupy, které můžete sami vyzkoušet.

Nechcete ztrácet čas učením se online marketingu a raději se chcete věnovat svému byznysu? Obraťte se na MD webdesign. I s nízkým rozpočtem umíme kouzlit.

[tlac obsah=“Zjistěte více »“ cil=“https://www.mdwebdesign.cz/internet-marketing-seo/“]

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 1

  1. Tyto články z praxe můžu. Jinak myslím si, že je zde obrovské množství potenciálních klientů co mají ještě nižší rozpočty, než uvádíte. Je mnohem těžší ty kampaně zvládnout, ale těch lidí co mají strach se do online propagace pustit je dost a těch co navíc mají hodně utažené rozpočty také.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop