Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

7 velkých mýtů o SEO optimalizaci

20. 1. 2013 | SEO

Často se setkávám s řadou mýtů ohledně optimalizace pro vyhledávače. Představím vám ty nejčastější.

SEO je oblast tvorby a správy webů, která je opředena mnoha mýty, polopravdami a předsudky. Ty však často pramení z pouhé neznalosti tématu. Pokud nechcete různým mýtům podlehnout, přečtěte si následující článek.

Mýtus 1: SEO lze nastavit nebo zapnout

SEO opravdu není nic, co by šlo zapnout nebo jakkoliv jednorázově nastavit. SEO optimalizace není navázána primárně na technické řešení webu, ale na řadu jiných aspektů. Předpokládám, že tento mýtus plyne z  popletení si funkce vyhledávače a katalogu typu Firmy.cz. V katalogu si totiž výpis na první stránce na daná klíčová slova můžete zaplatit. V případě vyhledávače (jako je Google a Seznam), který hledá v celém internetu, to ale udělat nelze.

S tím souvisí i mylná představa řady kodérů, že nastavením tzv. meta značek (description a keywords) lze pozici webu na klíčová slova nějak ovlivnit. Nelze. Tyto značky vyhledávač při vyhodnocení stránky nebere v potaz.

Mýtus 2: Nový web musím do vyhledávačů zaregistrovat

Robotu vyhledávače, který prochází internet a hledá nové stránky nebo aktualizace těch stávajících, prostě poručit nic nemůžete. Technicky je sice možné zařadit nový web do robotovy fronty (pomocí speciálního formuláře na webu vyhledávače), ale není to nutné. Zcela postačí, když na váš nový web povede odkaz z jiného webu. Robot si vás tak snadno najde.

Osobně ale stále nový web pomocí zmíněného formuláře do vyhledávače přidávám. Dělám to s vědomím, že možná uspíším jeho indexaci, a s tím, že to nemůže uškodit.

Mýtus 3: Abych uspěl, musím mít klíčové slovo v názvu domény

V dřevních dobách, kdy algoritmus vyhledávače nebyl nic moc, bylo klíčové slovo v doméně důležité. Dnes je to jen jeden z mnoha faktorů. Ostatně, zkuste hledat weby podle nějakého klíčového slova. Zobrazí se vždy na prvním místě weby s doménou, v níž je dané klíčové slovo?

Klíčové slovo v doméně ale určitou roli hraje u vyhledávače Seznam, ale tato se bude každým rokem snižovat, protože Seznam se snaží dokonalejší Google postupně dotahovat. Mnohem důležitější než klíčové slovo v doméně, je a stále více bude kvalitní obsah.

Mýtus 4: Číslo ranku webu od vyhledávače je důležité

PageRank (Google) a SRank (Seznam) je hodnota, která dříve velmi ovlivňovala výsledky vyhledávání. Dnes je to jen jeden z velkého množství faktorů, které vyhledávače berou v potaz.  Nehoňte se tedy bezhlavě za vyšším rankem stránky. Berte toto číslo spíše jako indikátor vývoje hodnocení webu – pokud najednou výrazně klesne, víte, že někde nastala opravdová chyba. Ale i zde pozor – vyhledávače občas provádějí přepočet ranku, takže jeho snížení o jednotku nemusí znamenat, že jste někde udělali chybu. Pokud se ovšem rank dostane na nulu (z vyšší hodnoty), je čas brát situaci vážně.

Mýtus 5: Čím více zpětných odkazů, tím lépe

SEO optimalizace je obor, kde včerejší informace má pramalou hodnotu. To platí i o mýtu, že obrovské množství zpětných odkazů na můj web, automaticky povede k vyššímu hodnocení a lepšímu umístění webu ve výsledcích vyhledávání. Populární tak stále je výměna odkazů umístěných do patičky webu. Vězte,k že vyhledávače tuto techniky dávno prokoukli a těmto odkazům tak nedávají žádnou váhu.

Množství zpětných odkazů není rozhodnující faktor. Naproti tomu kvalita, tematičnost a pestrost zpětných odkazů je něco, co rozhoduje závod. Tvorbě zpětných odkazů se mimo jiné věnuji ve výukovém kurzu SEO akademie.

Mýtus 6: Dobré SEO je hlavně o oklámání vyhledávače

Absolutně NE. I když existuje stále řada „SEO expertů“, kteří se snaží vyhledávače oklamat, nikdy to nepovede k dlouhodobé a kvalitní SEO strategii. Nikdy tedy nedejte na sliby, že vás někdo dostane do dvou týdnů na první stránku vyhledávače. V takovém případě rychle pryč.

Dobré SEO je o tvorbě kvalitního, informativně silného webu s unikátním obsahem a skvělým zážitkem pro návštěvníka. Dobrý obsah povzbuzuje návštěvníky k tomu, aby jej sdíleli a distribuovali dále, čímž web získá potřebnou publicitu a skvělé hodnocení ze strany vyhledávače i návštěvníků.

Mýtus 7: SEO je věcí minulosti

To říkají obvykle lidé, kteří si pod SEO představí různé pochybné techniky a podvody. V dnešní době, kdy je internet přesycen miliardou webových stránek a kdy firmy konečně zjišťují, že web může být velmi levný zdroj nových obchodních příležitostí, nebo rovnou tržeb, je optimalizace pro vyhledávače stále důležitější. Ne proto, aby vám poradila, jak vyhledávače převést, ale aby vás naučila, jak mít snadno vyhledatelný web s informacemi, které zajímají vaše klienty či zákazníky.

Chcete se o SEO dozvědět více? Zkuste můj vzdělávací kurz SEO akademie.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Komentáře

Počet komentářů: 2

  1. maca89 napsal:

    Mýtus 8: První pád slova „mýtus“ je „mýt“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop